Атмосферу серйозного і глибокого мистецтва при відкритті дуже цікавої виставки «Картини карандашиком» підсилює чарівна жива музика у виконанні молодої скрипачки. Розпочинається презентація виставки молодого харківського художника Дениса Чернова з закритої зали, де місцеві телевізійники брали інтерв’ю у автора виставки. Зала потім наповняється справжніми цікавими цінителями прекрасного та ексклюзивного, серед яких працівники місцевих музеїв, мистецтвознавці, художники, дизайнери, журналісти, краєзнавці та інші постійні відвідувачі галереї «Єлисаветград». Вкотре яблуку ніде було впасти і вкотре господар галереї Микола Цуканов -продемонстрував свій безумовний смак та розвинену ділову жилку, бо на сьогодні його давній знайомий Денис Чернов вважається одним із найбільш комерційно успішних художників України; чи не кожен із його малюнків знаходить свого власника ще до завершення роботи у студії.
Микола Цуканов, власник галереї, відкриває таємниці передісторії виставки та знайомства із сім’єю художника. Запевняє, що якщо ще хтось сумнівається в тому, що це дійсно намальовані олівцем картини, а не просто фотошоп чи щось інше. Вже після презентації в інтерв’ю з журналістами Микола Миколайович розповідає, що давно знайомий із Черновими, що радий, що вдалося організувати щось нове для кіровоградців, адже тут були і фото, і картини, й історичні речі, втім такого жанру робіт галерея ще ні разу не представляла.
Традиція радувати кіровоградців новими жанрами мистецтва., інформацією із сфери мистецтва, Коли взяв слово,винуватець заходу художник Денис Чернов, то присутні дізналися нові цікаві деталі його творчості. Був і короткий вступ щодо вражень від міста Кіровограда, гостинності його мешканців, чудової архітектури і теплоти прийому в галереї. Молодий чоловік, який ззовні ще дуже схожий на юного хлопця, і якому насправді під сорок, розпочинає свою життєву історію, наповнюючи її обставинами, що «довели» його до розробки властивого лише йому стилю живопису.
«Якщо на створення картини в мене йде близько двох тижнів, а на більш складні буває і більше, то в цих 30 роботах помістилися майже два роки мого життя та твочості. Хоча тут є і найперша картина, намальована ще у 1995 році, є і така, яку закінчив буквально напередодні виставки», - поділився художник.
Усі його роботи виконані у техніці малюнок (рисунок) олівцем (російською, мабуть, звучить набагато серйозніше, бо ж техніка насправді називається «карандашный рисунок»), хоча сам художник, спілкуючись у неформальній обстановці, розповідає, що не покидає і створення робіт у кольорі. Навіть те контрастне полотно, що так вирізнялося у напівпорожній залі на початку презентації посеред інших картин, говорить Денис Чернов, було намальоване колись спеціально на замовлення родини Цуканових. Жанровий спектр олівцевих робіт найрізноманітніший: ню, пейзаж, портрет, ілюстрація, фігурні композиції, історичні та літературні сюжети.
Чернову вдалося переломити стереотип щодо неохайної начерковості малюнка, який неодмінно потребує промацування своєї живої плоті за допомогою мазків і фарб, тобто, існує як щось тимчасове, етапне, порівняно з власне завершеним класичним живописним твором. Молодому харків'янину вдається створювати повноцінні картини, які, з одного боку, - фотографічно чітко і буквально відтворюють найменші волокна та подряпини на поверхні старої, вимитої дощами дерев'яної дошки; ледь зібгану плівку прозорої річкової води; а з іншої - досягає ефекту закінченості і повноти внутрішнього бачення світу.
Ходиш залом і бачиш, як загадкові німфи, що завмерли у сонних позах із картин старовинних майстрів, сплески води з-під весла та мотузок з білизною, протягнутий перед вікнами цегляного будинку, що ледь тримається купи, сільські стодоли, широкі дворища з колодязями, дерев'яні млини, польові квіти, а також вигадані краєвиди з руїнами - все це живе, рухається (навіть, коли маємо цілком статичний сюжет), жонглює кульками світла і бліків, виказуючи очевидну симпатію автора до класичного мистецтва. Мабуть, через цю вишуканість і називають Дениса Чернова одним з найбільш інтелігентних художників сучасної України.
Микола Цуканов у ході відкриття виставки предає слово для висловлення цікавих думок відомого у Кіровограді публіцисту і мистецтвознавцю Броніславу Куманському: «Продуктивність його безумовна.З кожної деталі він може зробити не просто мотив, а цілу історію. У нього олівець не просто олівець – він живописує. Чесно кажучи, якби я цього не побачив, я б не повірив, що таке можна зробити. Як я зрозумів з цих репродукцій, а я думаю, що, мабуть воно так і є, це надзвичайно інтелігентний живописець, бо його ню настільки делікатне, художнє, настроєве. На його картинах ми бачимо те, що, на жаль, бачимо сьогодні дуже рідко, - високу живописну культуру, легке інтелігентне мистецтво»
Що ж до кольорів і стереотипу, що чорно-білі зображення мають глибший смисл, а кольорові цікавіші за своїм змістом, Денис готовий сперечатися.
«Це якийсь стереотип, антагонізм іншому стереотипу, що в кольорі все цікавіше. Але я думаю, що перемагає не стиль, а майстер. Я особисто працюю і в тому, і в тому».
«Зрозуміло, я використовую якісь зарисовки, фотографії, схожі рисунки, бо з голови можна робити тільки те, що малював уже сотні разів: стовбури дерев, наприклад, кору, дошки, шматки обірваного паперу».
На згадку про відвідини нашого міста Денис Чернов подарував картину в зібрання Художнього музею та вільно і приязно спілкувався з журналістами та простими кіровоградцями, які завітали на відкриття виставки.
Анатолій Авдєєв
|